Podnośniki penumatyczno hydrauliczne należą do grupy podnośników punktowych, których zadaniem jest unoszenie pojazdu w osi pionowej. Punkt podparcia stanowi zazwyczaj element konstrukcyjny podwozia przewidziany przez producenta pojazdu do akcji podnoszenia. Podnośniki te zasilane są sprężonym powietrzem, które wywyołuje ruch obrotowy na pompie hydraulicznej wytwarzającej ciśnienie w sekcji siłownika hydraulicznego. Wzrost ciśnienia powoduje wysuwanie się części teleskopowej siłownika w górę. Spadek ciśnienia powoduje opadanie i pracę w dół. 

Konstrukcja podnośników pneumatyczno hydraulicznych może różnić się liczbą elementów siłownika teleskopowego, która wpływa na maksymlaną i minimalną wysokość podnośnika. Kolejną zmienną jest gabaryt siłwonika teleskopowego, który wpływa na udźwig maksymalny i wytrzymałość podnośnika. Ważnymi elementami kontrukcji jest również długość podnośnika, która wpływa na komfort pracy w czasie podnoszenia pojazdów z utrudnionym dostępem do punktów podparcia. Podnośniki tego typu są wyposażone w koła jezdne, dzięki czemu mają możliwość ruchu na terenie. Występują ponadto wersje przeznaczone do pracy przenośnej, które są znacznie lżejsze i mniejsze gabarytowo, tak by mogły być łatwo przewożone samochodem serwisowym. 

Udźwig podnośników pneumatyczno hydraulicznych zaczyna się od poziomu 30000 kg i sięga aż po 80000 kg, dzięki czemu podnośniki te znajdują zastosowanie w obsludze pojazdów ciężarowych, autobusów, rolniczych, przemysłowych a także opacencerzonych pojazdów militarnych.