Podstawowe rodzaje programatorów TPMS
Programator czujników TPMS jest urządzeniem którym wykonujemy programowanie odpowiednich protokołów komunikacyjnych do uniwersalnego czujnika ciśnienia TPMS. Może występować w kilku odmianach:
- programatory czujników TPMS bez funkcji odczytu/sprawdzenia - ich działanie polega wyłącznie na programowaniu czujnika TPMS w oparciu o bazę danych dostarczoną przez producenta. Przykładem takiego urządzenia jest programator Alligator sens.it PT1
- programatory TPMS z funkcją odczytu/sprawdzenia - poza programowaniem czujników TPMS umożliwiają również sprawdzenie czujników zainstalowanych w pojeździe. Przykładem jest urządzenie ATEQ VT36 lub ATEQ VT37
- programatory TPMS umożliwiające odczyt/sprawdzenie czujników oraz pełną aktywację np. przez moduł OBD2. Posiadają bazę danych z procedurami postępowania w celu naprawy układu TPMS. Przykładem takich urządzeń są Alligator PT3 OBD2 lub większy model Hamaton H56 OBD2 lub najnowszy ATEQ VT57 OBD2. To jednocześnie najbardziej popularny rodzaj urządzeń TPMS dla większości wielomarkowych warsztatów samochodowych.
Kiedy stosować programator TPMS ?
Typowym zastosowaniem programatora TPMS jest sytuacja, w której w określonym samochodzie (np. Lexus LS600 z 2008r.) uszkodzony został jeden lub więcej czujników TPMS i zachodzi potrzeba zastąpienia ich czujnikami fabrycznie nowymi. Serwisant z pomocą programatora może wykonać programowanie protokołów dedykowanych dla obsługiwanego pojazdu. Przykład programowania przedstawia film: Jak zaprogramować czujniki TPMS. Kolejne filmy wstawione niżej pokazują kopiowanie uniwersalnego czujnika ciśnienia kół T-Pro Hybrid oraz przygotowanie czujnika Schrader EZ-Sensor i wgranie numerów ID pobranych ze sterownika ECU samochodu Infinity Q60 z 2018 roku.
Zapisz się na szkolenie TPMS
Jeśli interesujesz się rozszerzeniem swojej wiedzy w zakresie programowania, montażu i serwisu czujników TPMS, zapraszamy na szkolenia przeznaczone dla profesjonalistów. Lista aktualnych szkoleń znajduje się w zakładce SZKOLENIA. Dowiesz się jak przygotować stanowisko do serwisu układu TPMS, jak zweryfikować sprawność działania układu w obsługiwanym pojeździe a także jak zaprogramować, zamontować i aktywować nowy czujnik pojeździe.