Naprawianie opon na gorąco
To znany w przemyśle oponiarskim sposób naprawy opon za pośrednictwem temperatury i procesu wulkanizacji. Prowadzi do połączenia związków chemicznych obecnych w oponie z wykorzystywanym do jej naprawy materiałem, którym może być wkład naprawczy.
Czynnikiem decydującym o przebiegu procesu wulkanizacji jest temperatura generowana przez urządzenie, a także stabilność temperaturowa urządzenia grzewczego.
Jaka konstrukcja urządzenia do naprawy opon?
Istotnym elementem w urządzeniach do naprawy opon jest jego funkcjonalność i budowa mechaniczna, która może ułatwiać bądź utrudniać naprawę opony w zależności od lokalizacji uszkodzenia. Powszechnie wiadomo, że miejscami trudnymi w naprawach wulkanizacyjnych są elementy barku oraz stopki opony.
Renomowani producenci urządzeń oferują w tym celu rozwiązania oparte o elastyczne maty grzewcze, które idealnie dopasowują się do kształtu i profilu nowoczesnych opon. Rozwiązania tego typu wykorzystywane są zazwyczaj do napraw opon ciężarowych lub opon przemysłowych wykorzystywanych w ciężkich maszynach budowlanych. Więcej o tego typu urządzeniach przeczytasz w artykule Wulkanizacja na gorąco z wykorzystaniem urządzenia Monaflex.
Naprawianie termopresem do opon
Bardziej typowe naprawy mogą być z powodzeniem obsługiwane za pomocą tradycyjnych wulkanizatorów - termopresów zbudowanych na bazie metalowej ramy w kształcie litery C oraz metalowych grzałek wykonywanych najczęściej z aluminium. Termopresy z uwagi na wykorzystanie nieelastycznego elementu grzejnego wspomagane są zazwyczaj dociskiem wykonanym na bazie odpornego na temperaturę worka z piaskiem lub innym materiałem przewodzącym ciepło.
Naprawy opon - szkolenia dla pracowników wulkanizacji
Zainteresowanych pogłębianiem wiedzy z zakresu wulkanizacji na gorąco zapraszamy na nasze szkolenia dla wulkanizatorów dotyczące napraw opon osobowych, ciężarowych, rolniczych i przemysłowych.